Igen er medaljerne regnet ned over Herlevs unge sportsudøvere i det forgangne år deriblandt flere danmarksmesterskaber til blandt andet Herlev/Hjorten Badminton, Arirang Herlev Taekwondo, Hwarang Taekwondo Herlev, Herlev Ju-Jutsu, Herlev Svømning, Vivis Dans, Herlev Løbe- og Atletikklub, Herlev/Hjorten Squash og Herlev Boxing.
Det blev vanen tro fejret i Herlev Medborgerhus mandag aften, hvor de unge talenter blev inviteret til hædring og burgere. Af samme grund blev idrætsfesten førhen kaldt 'Burgerparty'.
LÆS OGSÅ: Endnu flere nye boliger på Lyskær
Færre medaljer
Tilsammen stod dagens æresgæster for 40 guldmedaljer/1. førstepladser, 31 sølv/2. pladser og 32 bronze/3. pladser. Derudover har flere været til eller er blevet udtaget til EM-landsholdet i deres sport. Medaljerne er fortrinsvis vundet til sjællandsmesterskaberne, DM og de nordiske mesterskaber.
Antallet af medaljer er færre end sidste år, hvor det blev til 85 guldmedaljer/1. førstepladser, 39 sølvmedaljer/2. pladser og 57 bronzemedaljer/3. pladser.
Det var borgmester Marco Damgaard (S) og formand for Kultur-, Idræts- og Fritidsudvalget Michele Møller Amundsen (S), der stod for hyldesten af de enkelte, mens bandet 'Alarm' fra Herlev Musikskole for underholdningen.
LÆS MERE: Sidste års fejring af de unge stjerneskud




















Der er lukket for kommentarer