Herlev Bladet

Idrætsfest for de unge: Lidt færre medaljer, men masser af hyldest

Årets idrætsfest for de unge udøvere løb af stablen mandag, og der var grobund for masser af hyldest.

Igen er medaljerne regnet ned over Herlevs unge sportsudøvere i det forgangne år deriblandt flere danmarksmesterskaber til blandt andet Herlev/Hjorten Badminton, Arirang Herlev Taekwondo, Hwarang Taekwondo Herlev, Herlev Ju-Jutsu, Herlev Svømning, Vivis Dans, Herlev Løbe- og Atletikklub, Herlev/Hjorten Squash og Herlev Boxing.

Det blev vanen tro fejret i Herlev Medborgerhus mandag aften, hvor de unge talenter blev inviteret til hædring og burgere. Af samme grund blev idrætsfesten førhen kaldt 'Burgerparty'.

LÆS OGSÅ: Endnu flere nye boliger på Lyskær

Færre medaljer

Tilsammen stod dagens æresgæster for 40 guldmedaljer/1. førstepladser, 31 sølv/2. pladser og 32 bronze/3. pladser. Derudover har flere været til eller er blevet udtaget til EM-landsholdet i deres sport. Medaljerne er fortrinsvis vundet til sjællandsmesterskaberne, DM og de nordiske mesterskaber.

Antallet af medaljer er færre end sidste år, hvor det blev til 85 guldmedaljer/1. førstepladser, 39 sølvmedaljer/2. pladser og 57 bronzemedaljer/3. pladser.

Det var borgmester Marco Damgaard (S) og formand for Kultur-, Idræts- og Fritidsudvalget Michele Møller Amundsen (S), der stod for hyldesten af de enkelte, mens bandet 'Alarm' fra Herlev Musikskole for underholdningen.

LÆS MERE: Sidste års fejring af de unge stjerneskud

Du er måske også interesseret i

Der er lukket for kommentarer

Tilmeld dig vores nyhedsbrev!