Skole oplever stor fremgang for ordblinde elever
Lindehøjskolen har været været med i særligt forskningsprojekt for omkring 500 elever med læsevanskeligheder landet over, hvor der benyttes et særligt computerprogram. Og skolen oplever gode resultater.
Lindehøjskolen har som en ud af 29 skoler i hele Danmark deltaget i et forskningsprojekt, hvor 500 ordblinde børn og elever med læsevanskeligheder skulle benytte computerprogrammet Doolexia.
Programmet er bygget op om en række øvelser og struktur med blandt andet daglig træning og ugeplaner.
Vi er meget stolte af de seje elever, der har deltaget i projektet
En evaluering fra det nationale forsknings- og analysecenter for velfærd Vive evaluerer, at dette initiativ har betydet stor fremgang for eleverne, især når det gælder stavning og moderat fremgang, når det gælder læsning. På Lindehøjskolen er de særdeles begejstrerede for den effekt, at det har givet for deres elever.
»Vi er meget stolte af de seje elever, der har deltaget i projektet. Eleverne har udviklet sig rigtig meget på stavning og læsning, men ikke mindst er de blevet meget gladere og mere stolte mennesker. Eleverne er stadig ordblinde, men er nu i stand til at klarer skriftsproget på en helt anden måde,« lyder det fra læsevejledere på Lindehøjskolen, Anne Marie Strøjer og Hanne Bonde, som supplerer:
»På Lindehøjskolen er over 40 elever stadig i gang med Doolexia, og vi kommer til at fortsætte fremover.«
LÆS OGÅ: Skole fra Herlev i OL-triumf
Der er lukket for kommentarer