Herlev Bladet

Svar på læserbrev: 'Vi skal have skoledage med indhold og udvikling'

 Læserbrev fra
Hans Jørgen Larsen
Hedelyngen 143
Dejligt, at formanden for Børne- og Uddannelsesudvalget Peter Nielsen har svaret hurtigt i Herlev Bladet den 21.02.18. Desværre må vi have misforstået hinanden. Jeg er rigtig glad for, at Herlev kommune i væsentlig grad prioriterer undervisning i skolen. Det var fint, at Herlev kommune tidligt var ude og tillempe Arbejdstidsreformen til gode lokale forhold. Ligeledes vældig fint med målet ”et fagligt løft af alle elever samt øget trivsel hos eleverne”. Undervisning er imidlertid ikke nødvendigvis som at fylde benzin på en bil – jo mere jo bedre. Det er måden undervisningen foregår på og vilkårene for at kunne undervise. Alle ved, at der er ingen eller ringe effekt af at undervise trætte elever sidst på dagen, elever som måske ikke en gang har fået ordentlig mad i løbet af dagen. Kvalitet er bedre end kvantitet. Brug hellere ressourcer på at nogle timer har to lærere, således at det er mere realistisk at elever som behøver hjælp, faktisk kan få hjælp. Du skriver, at ”socialdemokratiet i Herlev er åbne for input, der kan bidrage til en bedre udnyttelse af ressourcerne..” Jeg vil gerne forslå dig, at du som politiker viser mod og laver en aftale med et par skoler om at være fluen på væggen sidst på dagen, og dermed selv oplever, hvad der faktisk sker. I bedste fald vil du blive bekræftet i, at det går godt, i værste fald skynde dig hjem og arbejde for at ændre vilkårene for eleverne sidst på dagen.Mindre trætte børn vil som tillægsgevinst sikre, at der kommer flere veloplagte børn til fri-tids-aktiviteter. Og det er ikke så ringe endda!

Kommentarer
Henter kommentarer.....