Herlev Bladet

Lokalpolitiker stiller spørgsmål til skoleproblemer

Hvordan kan det komme så vidt, spørger nyvalgt kommunalbestyrelsesmedlem Hanne Bjørn-Klausen (C) om Lindehøjskolens økonomiske problemer. Hun har nu bedt forvaltningen om svar.

»Hvordan er man overhovedet havnet i det her, hvordan kan det ske og hvordan kan det ske uden, at forvaltningen har være inde over«, lyder det fra nyvalgt kommunalbestyrelsesmedlem Hanne Bjørn-Klausen om Lindehøjskolens økonomiske problemer.

Som beskrevet i Herlev Bladet har skolens udfordringer stået på i flere år, uden at den økonomiske situation er blevet bedre. Tværimod. Og det er dét, der undrer lokalpolitikeren.

Derfor har hun nu som medlem af Børne- og Uddannelsesudvalget bedt om at få situationen på dagsordenen til næste møde 23. januar. Udgangspunktet er en række spørgsmål, som hun har stillet forvaltningen:

’Jeg ønsker en fyldestgørende og komplet redegørelse – mundtligt og skriftligt – for den økonomiske situation på Lindehøjskolen. Redegørelsen skal også indeholde et estimat på, hvad skolen skal tilføres af økonomiske midler for at være fri af sit økonomiske efterslæb’, lyder hendes oplæg.

Større problem end ventet

»Det er indlysende og helt horribelt, og jeg kan ikke forstå, hvis der ikke er nogen, der synes det samme«, siger hun om situationen.

»Jeg har selv børn, der går på Lindehøjskolen, og der er bare nogle ting, der skal være på plads«, fortæller hun, hvis søn for eksempel ikke har haft musik i halvt år, fordi musiklæreren blev syg, og vikaren ikke havde de samme kompetencer.

LÆS OGSÅ: Elever er glade for Lindehøjskolen

»Så nu har de bare siddet og tegnet i et halvt år«, anfører hun, der på den ene side ikke er overrasket over den kritik, der er kommet af skolen problemer, men på den anden er overrasket over, at problemet er så stort som beskrevet.

»Det kommer bag på mig, at der er de her store problemer. Som forælder har jeg også bemærket kopisider og bøger, hvor der mangler sider, og det gør der. Det er åbenbart standen i Herlev, men uanset hvilke økonomiske problemer skolen har, skal den være god til at undervise, ikke til revisionsarbejde«, påpeger hun, der anerkender de ansattes arbejde, men ikke rammerne, de arbejder under.

»De skal hjælpes på lige fod med de andre skoler«, siger hun med henvisning til forskellen i fordeling af inklusionsmidler til de forskellige skoler.

Du er måske også interesseret i
Kommentarer
Henter kommentarer.....