Debatindlæg: Den kollektive trafik er vigtig
Debatindlæg fra: René Brohammer (S), medlem af Miljø-, Klima- og Teknikudvalget og medlem af kommunalbestyrelsen
Økonomien i den kollektive trafik er presset, og derfor har Kommunalbestyrelsen gennem længere tid drøftet, hvordan vi får den mest optimale løsning, indenfor den økonomi vi har til rådighed. Det har været positive men også svære og tekniske drøftelser. I Socialdemokratiet er vi glade for, at det er en enig og samlet kommunalbestyrelse, som står bag den ændring, vi har vedtaget.
Det er vigtigt, at vi får en så god busdrift som muligt for pengene, og derfor har vi forsøgt at tage det udgangspunkt, at dér hvor folk i forvejen bruger bussen mest, det er også dér busserne skal køre mest. Det vi har gjort os umage for at ramme.
derfor har vi forsøgt at tage det udgangspunkt, at dér hvor folk i forvejen bruger bussen mest, det er også dér busserne skal køre mest
Bus 167 og 168 som i bund og grund er samme busrute, som kører i hver sin retning, bliver lagt sammen under samme busnummer med drift i begge retninger og med en øget busfrekvens på de mest benyttede tidspunkter. Indenfor den nuværende økonomi får vi altså en øget busfrekvens mellem f.eks. Peberhaven og Herlev Station via både Tvedvangen og Hjortespringvej og fra stationen videre til Marielund syd for S-banen. Meget vigtigt for mange daglige pendlere til og fra arbejde og uddannelse.
Vi har ikke kunne få alt det, vi kunne tænke os i denne omgang, som for eksempel en bedre dækning af boligområderne nord for Ring 4. Det er noget, vi kommer til at arbejde videre med i budgetforhandlingerne til efteråret.
ANDRE DEBATINDLÆG: Nu må forvaltningen sætte farten ned
Der er lukket for kommentarer